TopLocal Recruitment Den Haag

TopLocal Recruitment
Nieuws, 13 december 2011

Werkzoekenden kiezen nog niet massaal voor social media

Slechts een klein deel van de Nederlandse werkzoekenden maakt gebruikt van social media, zoals Twitter en LinkedIn, bij het vinden van een nieuwe baan. De meerderheid zoekt nog steeds in de ‘ouderwetse’ vacaturebanken. Dat blijkt uit een peiling van Jobbird.com onder 1367 respondenten.

LinkedIn wordt door 7 procent van de werkzoekenden gezien als de beste manier om aan een nieuwe baan te komen. Bij Twitter ligt dat aandeel nog iets lager, namelijk op 3 procent. Vacaturesites zijn het meest populair, bijna de helft van de ondervraagden vindt dat de beste manier om een nieuwe werkgever te vinden.

Opvallend is dat ruim een kwart van de werknemers aangeeft dat hun eigen netwerk de kans op een nieuwe baan vergroot. Hierdoor zou je verwachten dat online sociale netwerken juist een veel grotere rol spelen, maar kennelijk wordt het sociale netwerk vooral offline aangesproken. Wellicht een gemiste kans voor de werkzoekenden.

Volg ons via