TopLocal Recruitment Den Haag

TopLocal Recruitment
Nieuws, 24 juni 2014

Helft mkb-bedrijven gebruikt social media

Ruim de helft van de Nederlandse ondernemers maakt gebruik van social media voor zakelijke doeleinden. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2012, zo blijkt uit onderzoek van Panteia onder 500 mkb'ers.

Social media wordt vooral ingezet om meer naamsbekendheid te genereren, nieuwe klanten aan te trekken en de dienstverlening te vergroten.

Facebook is het meest populair onder de mkb'ers (41%), maar ook Linkedin (37%) en Twitter (24%) worden actief gebruikt.

Een kwart van de ondernemers maakt dagelijks gebruik van social media en heeft daarvoor ook een beleid opgesteld. Belangrijkste reden voor het beleid is duidelijkheid voor de medewerkers en het voorkomen van imagoschade. 

Hoewel het gebruik van social media toeneemt, doet een groot deel van de ondernemers er nog niets aan. Zij vinden het niet nodig of willen er geen tijd voor vrijmaken.

Een gemiste kans voor mkb'ers, want de aanwezigheid op social media kan naast naamsbekendheid ook voor extra omzet zorgen. 

Volg ons via